Indywidualne i grupowe praktyki
I N F O R M A C J A
Informacje dotyczące składania wniosków o wpis do Rejestru Podmiotów
Wykonujących Działalność Leczniczą
Zgodnie z rozporządzeniem z dnia 29 września 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreślenia z rejestru (Dz. U. Nr 221, poz. 1319 z późn. zm.) od dnia 01.04.2013 r. wnioski o wpis / zmianę lub skreślenie z rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą winny być składane w formie elektronicznej.
§ 14. Wniosek, o którym mowa w § 10 składa się w postacie elektronicznej, z wykorzystaniem bezpiecznego podpisu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. Nr 130, poz. 1450 z późn. zm.) lub profilu zaufanego ePUAP, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. Nr 64, poz. 565 z późn. zm.).
Brak profilu na ePUAP lub brak podpisu elektronicznego oznaczać będzie brak możliwości złożenia wniosków w Rejestrze Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą i zarejestrowania, wykreślenia czy dokonania zmiany w praktyce zawodowej pielęgniarki i położne.
KROK PO KROKU
Co należy zrobić żeby założyć indywidualną lub grupową praktykę zawodową:
1. Przygotowanie:
- posiadać wpis do ewidencji działalności gospodarczej,
- posiadać umowę ubezpieczenia obowiązkowego OC,
-
dokonać opłaty za wpis do rejestru praktyk w wysokości 134,00 zł na konto bankowe:
ING Bank Śląski o/Bielsko-Biała 28 1050 1070 1000 0001 0027 5783
wpisując w tytule: "Opłata za wpis do rejestru praktyk zawodowych". - należy posiadać profil zaufany (epuap lub bankowość elektroniczną)
2. Następnie:
-
Zarejestrować na stronie Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą www.rpwdl.csioz.gov.pl.
Pozycje menu Zarejestruj się > aplikacja dla praktyk zawodowych. - Aktywować konto. Po zalogowaniu do skrzynki pocztowej otworzyć e-mail, w którym znajduje się link aktywacyjny.
-
Ponownie otworzyć stronę www.rpwdl.csioz.gov.pl, wybrać opcję Zaloguj się do aplikacji przy użyciu loginu i hasła.
Wypełnić krok po kroku cały wniosek.
Wypełniony wniosek powinien zostać przesłany przy pomocy profilu zaufanego czyli przez ePUAP www.epuap.gov.pl lub bankowość elektroniczną.
W razie wątpliwości prosimy o kontakt z Działem Rejestru BOIPiP pod nr tel. 33 811 89 58.
Aby uzyskać profil zaufany należy:
- wejść na stronę ePUAP: www.epuap.gov.pl,
- zarejestrować się - założyć konto na ePUAP (szczegółowa instrukcja rejestracji dostępna jest na stronie ePUAP),
- zalogować się na swoje konto, następnie wejść w zakładkę moje konto - profil zaufany - załóż profil i wypełnić wniosek o nadanie profilu zaufanego,
- następnie należy udać się do wskazanego przez ePUAP urzędu do punktu potwierdzającego profil celem potwierdzenia tożsamości (Urząd skarbowy, Urząd miasta, Starostwo powiatowe, ZUS).
Instrukcja jest także dostepna pod adresem https://rpwdl.ezdrowie.gov.pl/RPWDL_Instrukcja%20uzytkownika_1.4.pdf
Składka członkowska od stycznia 2023 roku wynosi 52,24 zł.
Obowiązek zgłaszania zmian (art. 107 ustawy o działalności leczniczej)
Pielęgniarka/położna wykonująca działalność leczniczą wpisana do rejestru jest obowiązana zgłaszać organowi prowadzącemu rejestr wszelkie zmiany danych objętych rejestrem w terminie 14 dni od dnia ich powstania.
Zmiana we wpisie podlega opłacie w kwocie 67,00 zł.
W przypadku nie zgłoszenia zmian danych objętych rejestrem w wyżej wymienionym terminie okręgowa rada może w drodze decyzji administracyjnej nałożyć karę pieniężną w wysokości do dziesięciokrotnego minimalnego wynagrodzenia za pracę. Decyzji nadaje się rygor natychmiastowej wykonalności.
Opłata za wpis/ zmianę do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą.
Wpis do rejestru podlega opłacie wynoszącej 2% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłaty nagród z zysku za ubiegły rok, ogłoszonego w drodze obwieszczenia, przez Prezesa GUS w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej “Monitor Polski”, obowiązującego w dniu złożenia wniosku o wpis i wynosi w roku 2022 – 134,00 zł. Zmiana we wpisie podlega opłacie w kwocie 67,00 zł.